-
Twój koszyk jest pusty
FAQ
Tutaj znajdą Państwo wszystkie odpowiedzi na często zadawane pytania. Prosimy wybrać odpowiedni dział w zależności od poszukiwanego kominka. W przypadku gdy nie znajdą Państwo wyjaśnienia, zapraszamy do kontaktu - odpowiemy tak szybko jak to możliwe.
Jaki jest czas dostawy kominków elektrycznych ?
Średni czas dostawy kominków elektrycznych wynosi jeden lub dwa dni. Informacja o dostępności kominka znajduje się w każdym opisie. W przypadku gdy kominek jest niedostępny na magazynie prosimy o kontakt.
Czy funkcja grzewcza musi być włączona ?
Większość kominków elektrycznych została wyposażona w funkcję grzewczą. Jest to jednak funkcja dodatkowa, którą możemy włączyć jedynie w chłodniejsze dni. Sami Państwo decydują czy chcą korzystać wyłącznie z efektu wizualnego płomienia czy również z funkcji grzewczej. Tym samym możemy włączyć efekt wizualny płomieni i cieszyć się widokiem ognia za kilka groszy na godzinę.
Czy kominki elektryczne Optiflame, Opti-V, Opti-Myst możemy zamontować na zewnątrz ?
Nie, kominki są przeznaczone wyłącznie do użytkowania wewnątrz budynku.
Czy do podłączenia kominka potrzebujemy specjalnej instalacji elektrycznej ?
Nie, kominek może być zasilany wyłącznie prądem zmiennym o napięciu zgodnym z wartością podaną na tabliczce znamionowej. Wszystkie kominki przystosowane są do pracy przy napięciu 230/240 V.
Czy konieczne jest izolowanie kominka w zabudowie oraz doprowadzenie kanałów wentylacyjnych ?
Nie, kominek możemy zabudować w dowolnej konstrukcji (beton, karton-gips, drewno, marmur, kamień) bez konieczności wykonania izolacji oraz doprowadzenia kanałów wentylacyjnych.
Jakiej wody używać w kominkach z efektem ognia Opti-Myst ?
Kominki z efektem ognia Opti-Myst podłączamy do prądu oraz musimy zapewnić wodę filtrowaną do uzyskania efekt płomienia. Na rynku oferujemy kominki, które mają zamontowane zbiorniki na wodę lub mogą być podłączone bezpośrednio do sieci wodociągowej. W specyfikacji technicznej kominka znajdą Państwo informację o sposobie zasilania kominka. W każdym jednak przypadku aby przedłużyć żywotność kominka woda powinna być filtrowana aby obniżyć twardość wody.
Mój kominek nie działa (w sposób prawidłowy). Jak mogę go naprawić?
Najpierw zawsze sprawdź, czy kominek jest (prawidłowo) podłączony do sieci elektrycznej, a przełącznik jest ustawiony w pozycji „wł.”. Skontroluj również działanie pilota (sprawdź, czy baterie są naładowane). Jeżeli problem nie zostanie rozwiązany, należy zgłosić się do sprzedawcy, u którego zakupiono kominek, aby znaleźć usterki i/lub wykonać konserwację. W niektórych przypadkach dystrybutor poprosi o samodzielne skontaktowanie się z firmą Dimplex w celu zgłoszenia serwisowego. Po odebraniu formularza zgłoszenia przedstawiciel firmy Dimplex niezwłocznie się z Tobą skontaktuje.
Gdzie mogę zamówić części i akcesoria do mojego kominka ?
Dimplex utrzymuje zapasy wielu części i akcesoriów. Można je uzyskać wyłącznie za pośrednictwem autoryzowanych dystrybutorów marki Dimplex. Chętnie pomogą oni w zamówieniu właściwego produktu i, w razie potrzeby, w jego zainstalowaniu.
Nie mogę się skontaktować z moim obecnym dystrybutorem. Kto przejmuje gwarancję ?
W tym celu można skontaktować się z jednym z pozostałych autoryzowanych dystrybutorów Faber. Części objęte gwarancją nie podlegają płatności. Dystrybutor może natomiast pobrać opłatę za czas poświęcony kontroli i naprawie.
Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny ?
Wszystkie kominki objęte są standardowo 24 miesięczną gwarancją producenta. Jako autoryzowany dystrybutor marki Dimplex oferujemy również możliwość przedłużenia gwarancji nawet do 5 lat. W przypadku awarii w okresie gwarancyjnym zapewniamy serwis typu door to door więc nie muszą Państwo demontować i odsyłać kominka. Serwis pogwarancyjny realizowany jest odpłatnie przez wykwalifikowanych specjalistów.
Jaki rodzaj pilota jest potrzebny do mojego kominka ?
W specyfikacjach poszczególnych kominków jest podany właściwy rodzaj pilota. Wymienione są tam również piloty dostępne opcjonalnie.
Pilot mojego kominka nie działa, co muszę zrobić ?
Najpierw należy sprawdzić, czy nie trzeba wymienić baterii w pilocie, a w razie potrzeby je wymienić. Jeżeli to nie rozwiąże problemu, należy skontaktować się z dystrybutorem marki Dimplex.
Jaki jest czas dostawy kominków gazowych ?
Czas dostawy kominków gazowych wynosi średnio od dwóch do czterech tygodni od dnia złożenia zamówienia.
Dlaczego warto kupić kominki marki Faber ?
Specjaliści od kominków Faber to prawdziwi fachowcy. Dzięki wiedzy i doświadczeniu są w stanie udzielić spersonalizowanej i pewnej porady, która będzie dostosowana do osobistych wymagań oraz warunków mieszkaniowych. Kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie produkcji pozwoliło nam wypracować pozycję lidera na rynku, który jest znanym i szanowanym partnerem biznesowym na całym świecie.
Kiedy mogę zamówić przeglądy okresowe mojego kominka Faber? Czy mogę sam wykonać konserwację ?
Przeglądy okresowe kominka to prace specjalistyczne. W sprawach konserwacji kominka Faber należy zawsze skonsultować się z dystrybutorem marki Faber.
Gdzie mogę zamówić części i akcesoria do mojego pieca lub kominka ?
Faber utrzymuje zapasy wielu części i akcesoriów. Można je uzyskać wyłącznie za pośrednictwem autoryzowanych dystrybutorów Faber. Chętnie pomogą oni w zamówieniu właściwego produktu i w razie potrzeby w jego zainstalowaniu.
Nie mogę się skontaktować z moim obecnym dystrybutorem. Kto przejmuje gwarancję ?
W tym celu można skontaktować się z jednym z pozostałych autoryzowanych dystrybutorów Faber. Części objęte gwarancją nie podlegają płatności. Dystrybutor może natomiast pobrać opłatę za czas poświęcony kontroli i naprawie.
Jaki rodzaj pilota jest potrzebny do mojego kominka ?
W specyfikacjach poszczególnych kominków jest podany właściwy rodzaj pilota. Wymienione są tam również piloty dostępne opcjonalnie.
Pilot mojego kominka nie działa, co muszę zrobić ?
Najpierw należy sprawdzić, czy nie trzeba wymienić baterii w pilocie, a w razie potrzeby je wymienić. Jeżeli to nie rozwiąże problemu, należy skontaktować się z dystrybutorem Faber. Pilota nie można zamówić bezpośrednio w firmie Faber. Ze względu na ciepło zalecamy, aby zawsze odkładać pilota w odległości większej niż 80 cm od działającego kominka.
Czym jest aplikacja Faber ITC i jak ją zainstalować ?
Aplikację Faber ITC można pobrać z Apple Store lub Google Play Store.
Jakim środkiem czyszczącym mogę bezpiecznie i skutecznie wyczyścić szybę mojego kominka ?
Płyty szklane kominka można szybko i bezpiecznie wyczyścić środkiem Faber glasspolish. Jest to środek czyszczący o specjalnym składzie, który można zamówić u autoryzowanych dystrybutorów Faber (butelka 400 ml / nr art. 20714600).
Na szybie mojego kominka widać pęknięcia. Co muszę zrobić ?
Jeżeli pojawiają się pęknięcia, należy skontaktować się ze swoim dystrybutorem Faber w celu wymiany szyby.
Co to jest obliczenie zasadnicze ? Czy mogę uzyskać pomoc w tym zakresie ?
Obliczenie zasadnicze jest wykonywane przez autoryzowanego specjalistę od kominków, aby opracować poprawnie działające i bezpieczne odprowadzanie gazów spalania. Jest to praca specjalistyczna, w związku z czym należy zgłosić się do dystrybutora Faber. Dystrybutor skorzysta z aplikacji Flaber Flue oraz tabel w instrukcji instalacji kominka.
Czy ujście odprowadzania gazów spalania może znajdować się pod trzcinowym dachem ?
Określają to przepisy ustawy i prawa, które mogą się różnić w poszczególnych krajach. Zawsze należy zapoznać się z instrukcją instalacji kominka oraz skonsultować się ze specjalistą od kominków Faber. Ponadto zalecamy, aby zawsze skontaktować się z ubezpieczycielem w sprawie możliwych uzupełniających warunków i przepisów.